KASIH YANG TERCIPTA ANTARA KITA

Saturday, June 16, 2012

BUATMU CAHAYAMATAKU

Hari ini aku melihatmu..
dua wajah sesuci salju
dari dua jemariku menyukat kakimu...
hari ini aku melihatmu..
berbicara dengan bahasamu..
memahami tutur katamu
dari naluri seorang ibu
hari ini aku melihatmu..
dengan rengekan dan tangisanmu
diam dengan dodoian selawat nabi untukmu
hari ini aku melihatmu..
dari sinar mata putih jernihmu
dari hati melalui pandanganmu
dari jernih kasih seorang bonda..
hari ini aku melihatmu..
dengan harapan penuh keikhlasan
semoga kau menjadi insan yang dikasihi tuhan..
dengan doa dan sedikit harapan..
selagi mama bernyawa
mama iringkan anak-anakku
dengan doa dan keberkatan
seperti atok yang sering mendoakan mama
dari dulu, kini dan selamanya..

BUATMU
PUTERI PUTERA MAMA DAN PAPA
NUR AINAA QALESYA BINTI NORHAIROLLAH
DAN
NUR AIMAN HAZIM BIN NORHAIROLLAH

No comments: